vrijdag 20 december 2013

Ding 31 - Mash-ups

Ik begin maar meteen met mijn grote favoriet, en dat is Amersfoort op de kaart. Ergens in april werden Alice Booij en ik uitgenodigd door de mensen van Warkums Erfskip om te vertellen over het HIP (Historisch Informatie Punt) en over het werk van Alice, als streekarchivaris van de gemeente Súdwest Fryslân. Het werd een heel boeiende avond. Dit kwam met name door de presentatie van Alice over wat zij voor de gemeente doet (o.a. voor de HIP's in de bibliotheken). Ze vertoonde de site Amersfoort op de kaart. Alle aanwezigen waren zo enthousiast over hoe dat er uit ziet! Kan dat ook zo bij ons, was de grote vraag. Alice vertelde, dat zij hier druk mee bezig is en dat ze hoopt dit ook te realiseren hier in onze gemeente. Dat dit een mash-up heet, lees ik nu in Ding 31.
Ik heb nu ook weer uitgebreid genoten van al die plekken in Amersfoort. En ook ben ik in Londen geweest met tubejp.co.uk. Leuk om zo te reizen, zowel naar andere landen, maar ook terug in de tijd.
Op de historiekaart.nl  verschijnt nu iets over verzekeringen en Brandgrens navigator is uit de lucht. Het is te merken dat ik één van de laatsten ben die nog met dit Ding bezig is. Maar het geeft ook aan hoe alles wat er digitaal gebeurd leeft en in beweging is.
Ik heb weer veel opgestoken van deze verdiepingen.
De reden dat ik bij de laatsten hoor betekent niet dat het mij niet interesseert.
Ik zie uit naar het vervolg.
Tige tank.

1 opmerking:

  1. Hoi Hennie,
    Het nadeel van zo'n cursus over verdiepdingen is inderdaad dat de informatie best snel verouderd, en met name in ding 31 zijn er regelmatig weer links die veranderen/niet meer werken. Fijn dat je het even doorgeeft, dan kan ik zien of ze nog ergens anders te vinden zijn...
    Maar enfin, jij hebt de Verdiepdingen er op zitten, gefeliciteerd, na de kerstvakantie (ik ga zo naar huis ;-) krijg jij je Certificaat opgestuurd!.
    Gr. Janneke

    BeantwoordenVerwijderen