donderdag 21 februari 2013

Ding 25 Screencasting

Wat een goede manier om zo instructiefilmpjes te maken! Waarom gaan we screencasting niet inzetten op de pc's in de bibliotheken. Een filmpje over hoe je een Twitteraccount aanmaakt, een filmpje over het gebruik van de catalogus, een filmpje over zoeken naar informatie en waar je op moet letten en ga zo maar even door. In Ding 24 worden een heel aantal items genoemd die met Mediawijsheid te maken hebben en welke rol bibliotheken hierin kunnen spelen. Ik denk, dat screencasting hiervoor een heel goed middel is om zo de informatie en uitleg onder de aandacht van onze klanten te brengen.  We gaan dit ook heel goed promoten naar onze klanten. Let wel: onze klanten. Zo krijgen we meer betalende leden en voor de mensen is een lidmaatschap van de bibliotheek veel goedkoper dan een cursus. Toch?
Ik moet er wel bij zeggen, dat ik niet de geschikte persoon ben om zo'n filmpje te maken. Het heeft niet voor niks zo lang geduurd voordat ik dit berichtje op mijn weblog plaatste. 'k Was alleen maar aan het oefenen, oefenen en uitproberen :)

1 opmerking:

  1. Hoi Hennie,

    Wat jammer dat we niks van je uitprobeersels kunnen zien, ik ben daar toch wel heel benieuwd naar... je kan inderdaad op een makkelijke manier filmpjes maken, maar om ze voor het publiek te vertonen moeten ze wel voldoende kwaliteit hebben, en dat is nog niet zo makkelijk.
    Sud had anderhalf jaar terug filmpjes gemkaat over de catalogus e.d. en die wou de BSF eerst overlenemen en aan het netwerk beschikbaar stellen, maar we vonden de kwaliteit voor dat doel toch niet voldoende. Er wordt nu gewerkt aan een nieuw filmpje...
    Gr. Janneke

    BeantwoordenVerwijderen